Bij het gebruik van de dienst Urenwijs, van de onderneming De Softwaretuin, ingeschreven bij de KVK onder nummer 50430645 (hierna: "leverancier"), gaat u (hierna: "cliënt") accoord met de onderstaande Algemene voorwaarden. Leverancier behoudt te allen tijde het recht om de onderstaande Algemene voorwaarden aan te passen. De nieuwste versie van de Algemene voorwaarden vindt u op: https://www.urenwijs.nl/terms.

Artikel 1: Algemeen

  1. Deze voorwaarden zijn van toepassing op iedere overeenkomst voor Urenwijs tussen leverancier en cliënt, tenzij schriftelijk anders overeengekomen.
  2. Afwijkingen en/of aanvullingen op deze algemene voorwaarden zijn slechts van kracht, mits en voor zover schriftelijk door leverancier en cliënt overeengekomen.
  3. De toepasselijkheid van eventuele algemene voorwaarden van cliënt wordt uitdrukkelijk van de hand gewezen.
  4. Het niet naleven van deze algemene voorwaarden resulteert in directe afsluiting van het Urenwijs account van cliënt.

Artikel 2: Account voorwaarden

  1. Accounts dienen door een persoon gemaakt te zijn, accounts geregistreerd door 'robots' of andere geautomatiseerde methodieken zijn niet toegestaan.
  2. Cliënt dient eigen persoonlijke gegevens te verstrekken tijdens het aanmeldproces.
  3. Cliënt is te allen tijde zelf aansprakelijk voor het geheimhouden van gebruikersnaam en wachtwoord, leverancier kan hiervoor niet aansprakelijk worden gesteld.
  4. Cliënt is aansprakelijk voor alle activiteiten en content die geplaatst wordt onder zijn /haar account.
  5. Het is niet toegestaan om Urenwijs te gebruiken voor illegale doeleinden, cliënt dient de Nederlandse wetgeving niet te schenden.

Artikel 3: Abonnementen en betalingen

  1. Alle prijzen zijn in euro's, exclusief btw.
  2. Bij het omzetten van een gratis account naar een betaald account wordt het gratis account direct omgezet naar een betaald account. Op de dag van omzetting gaat tevens de betaling in.
  3. Het is mogelijk om terug te keren naar een gratis account, door dit per e-mail naar info@urenwijs.nl aan leverancier te verzoeken.
  4. Leverancier behoudt het recht om prijswijzigingen voor het gebruik van Urenwijs door te voeren. Actuele prijzen vindt u op www.urenwijs.nl.
  5. Voor abonnementskosten ontvangt cliënt van leverancier een factuur. Abonnementskosten worden per jaar gefactureerd.
  6. Betalingstermijn is 14 dagen na factuurdatum.
  7. Als er een betalingsachterstand is van 3 maanden dan wordt het Urenwijs account tijdelijk afgesloten. Leverancier informeert cliënt hierover per e-mail met instructies over het kunnen voldoen van openstaande facturen en wanneer het account weer geactiveerd wordt.

Artikel 4: Aanpassingen van Urenwijs

  1. Leverancier behoudt het recht om elk moment wijzigingen door te voeren in Urenwijs.
  2. Leverancier behoudt het recht om elk moment tijdelijk Urenwijs stop te zetten, bijvoorbeeld in geval van onderhoud.
  3. Leverancier behoudt het recht om Urenwijs permanent stop te zetten. Dit zal minimaal drie kalendermaanden van tevoren aangekondigd worden op www.urenwijs.nl.

Artikel 5. Opzegging

  1. Cliënt is zelf verantwoordelijk voor het opzeggen van haar account, door dit per e-mail naar info@urenwijs.nl aan leverancier te melden.
  2. Op het moment dat cliënt het Urenwijs account opzegt, wordt het account (inclusief de betaling) direct stopgezet. Eventueel vooruitbetaalde maanden worden teruggestort op het bij de leverancier bekende bankrekeningnummer van de cliënt.

Artikel 6. Aansprakelijkheid

  1. Leverancier is niet aansprakelijk voor schade, van welke aard dan ook, ontstaan doordat leverancier is uitgegaan van door cliënt verstrekte onjuiste en/of onvolledige gegevens.
  2. Indien leverancier aansprakelijk mocht zijn voor enigerlei schade, dan is de aansprakelijkheid van leverancier beperkt tot maximaal de kosten van een jaar die door cliënt zijn voldaan.
  3. Leverancier is uitsluitend aansprakelijk voor directe schade.
  4. Onder directe schade wordt uitsluitend verstaan de redelijke kosten ter vaststelling van de oorzaak en de omvang van de schade, voor zover de vaststelling betrekking heeft op schade in de zin van deze overeenkomst, de eventuele redelijke kosten gemaakt om de gebrekkige prestatie van leverancier aan deze overeenkomst te laten beantwoorden, voor zoveel deze aan leverancier toegerekend kunnen worden en redelijke kosten, gemaakt ter voorkoming of beperking van schade, voor zover cliënt aantoont dat deze kosten hebben geleid tot beperking van directe schade als bedoeld in deze overeenkomst.
  5. Leverancier is nimmer aansprakelijk voor indirecte schade, daaronder begrepen gevolgschade, gederfde winst, gemiste besparingen en schade door bedrijfsstagnatie.
  6. Eventuele aanspraken van de cliënt jegens leverancier vervallen na een termijn van één jaar na beëindiging van de overeenkomst.

Artikel 7. Geheimhouding

  1. Cliënt en leverancier verplichten zich tot geheimhouding van alle vertrouwelijke informatie die zij in het kader van de overeenkomst van elkaar of uit andere bron hebben verkregen. Informatie geldt als vertrouwelijk als dit door de andere partij is gemeld of als dit voortvloeit uit de aard van de informatie.
  2. Indien leverancier op grond van een wettelijke bepaling of een rechterlijke uitspraak gehouden is vertrouwelijke informatie aan door de wet of de bevoegde rechter aangewezen derden mede te verstrekken en leverancier zich niet ter zake kan beroepen op een verschoningsrecht, dan is leverancier niet gehouden tot schadevergoeding of schadeloosstelling op grond van enige schade, hierdoor ontstaan.

Artikel 8. Vrijwaring

  1. Cliënt vrijwaart leverancier voor eventuele aanspraken van derden, de kosten van rechtsbijstand daaronder begrepen, die in verband met de uitvoering van de overeenkomst schade lijden en waarvan de oorzaak aan andere dan aan leverancier toerekenbaar is.
  2. Cliënt is gehouden om leverancier zowel in als buiten rechte bij te staan indien leverancier wordt aangesproken op grond van het eerste lid van dit artikel en onverwijld al hetgeen te doen dat van hem in dat geval verwacht mag worden. Indien cliënt in gebreke blijft in het nemen van adequate maatregelen, dan is leverancier, zonder ingebrekestelling, gerechtigd zelf daartoe over te gaan. Alle kosten en schade aan de zijde van leverancier en derden daardoor ontstaan, komen integraal voor rekening en risico van cliënt.

Artikel 9. Privacy, gegevensverwerking en beveiliging

  1. Persoonsgegevens worden verwerkt in overeenstemming met de Wet bescherming persoonsgegevens. De door cliënt verstrekte gegevens zullen vertrouwelijk en zorgvuldig worden behandeld.
  2. Wanneer de cliënt zich aanmeldt voor een van onze diensten verzoekt de leverancier om persoonsgegevens te verstrekken. Deze gegevens worden gebruikt om de dienst uit te kunnen voeren. De gegevens worden opgeslagen op eigen beveiligde servers van of die van een derde partij. De leverancier zal deze gegevens niet combineren met andere persoonlijke gegevens waarover wij beschikken.
  3. We verzamelen of gebruiken geen informatie voor andere doeleinden dan de doeleinden die worden beschreven in dit privacybeleid tenzij we van tevoren uw toestemming hiervoor hebben verkregen.
  4. De informatie wordt niet met derden gedeeld. In enkele gevallen kan de informatie intern gedeeld worden.

Artikel 10. Toepasselijk recht en geschillen

  1. Op deze overeenkomst is uitsluitend Nederlands recht van toepassing.
  2. De rechter in de vestigingsplaats van leverancier is bij uitsluiting bevoegd van geschillen kennis te nemen, tenzij de wet dwingend anders voorschrijft.
  3. Partijen zullen pas een beroep op de rechter doen nadat zij zich tot het uiterste hebben ingespannen een geschil in onderling overleg te beslechten.

Artikel 11. Slotbepalingen

  1. Indien deze overeenkomst nietige bepalingen bevat, leidt dit niet tot nietigheid van de overige bepalingen in deze overeenkomst. De nietige bepaling zal worden vervangen door een rechtsgeldige bepaling die zoveel mogelijk overeenkomt met de bedoelingen de nietige bepaling.

Gedeponeerd bij Kamer van Koophandel op 12 augustus 2014